Semua Pengetua / Guru besar
yang terlibat

EMK 2015 FASA 1 - PELAKSANAAN ELAUN MURID BERKEPERLUAN KHAS (EMK) KATEGORI ORANG KURANG UPAYA (OKU) FASA PERTAMA TAHUN 2015

Untuk makluman tuan/puan, pelaksanaan Elaun Murid Berkeperluan Khas (EMK) Fasa Pertama Tahun 2015 akan diteruskan seperti butiran di bawah :

PERKARA

TARIKH

 

Permohonan EMK ( secara online – SISOKU ) oleh kolej matrikulasi / sekolah

 

 

16 Februari 2015 – 15 Mac 2015

 

Pengesahan permohonan oleh Bahagian / JPN

 

 

1 Mac – 15 Mac 2015

 

Pembayaran oleh Bahagian / JPN

 

 

1 April 2015


Tempoh Permohonan EMK ini ditetapkan dengan mengambil kira proses pengemaskinian maklumat dalam Aplikasi Pangkalan Data Murid (APDM) pada Januari - Februari 2015.

Setiap Kolej Matrikulasi/sekolah yang mempunyai murid OKU perlu mengunci masuk (key in) maklumat murid OKU (bagi permohonan baru) dan mengemaskini data murid OKU(bagi permohonan sedia ada)

Permohonan EMK Fasa Pertama Tahun 2015 boleh dikemukakan melalui laman sesawang seperti berikut :

http://apps5.moe.gov.my/sisoku/

( Perhatian : Hanya boleh akses menggunakan browser Internet Explorer )

Pembayaran tidak akan dibuat bagi sekolah yang tidak mengemaskini permohonan tahun semasa. Bagi kes penggantian kad OKU, pihak kolej matrikulasi/sekolah hendaklah memasukkan nombor kad OKU yang baru dan tarikah kad OKU yang asal.

Sebarang pertanyaan boleh menghubungi PPD di daerah masing masing atau Puan Hafizah di talian 05-501 5044 atau

boleh merujuk kepada Cawangan Bantuan, Bahagian Kewangan di talian 03-8884 7616 / 7081

Sebarang permasalahan untuk key in sistem boleh menghubungi Puan Wahidah di talian 03-8884 3827 / Puan Ruhil 03-8884 3692

Sila klik di sini untuk Panduan Permohonan Sistem EMK ( SISOKU )

Untuk maklumat lanjut sila muat turun di bahagian attachment

Joomla SEF URLs by Artio